Frühe mathematische Bildung - Ziele und Gelingensbedingungen für den Elementar- und Primarbereich
Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung 'Haus der kleinen Forscher'
Within the framework of the publication series "Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung 'Haus der kleinen Forscher'", scientific contributions from renowned experts in the field of early education are regularly published. This series of...
Jetzt vorbestellen
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
25.60 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „Frühe mathematische Bildung - Ziele und Gelingensbedingungen für den Elementar- und Primarbereich “
Klappentext zu „Frühe mathematische Bildung - Ziele und Gelingensbedingungen für den Elementar- und Primarbereich “
Within the framework of the publication series "Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung 'Haus der kleinen Forscher'", scientific contributions from renowned experts in the field of early education are regularly published. This series of publications serves a professional dialogue between the Foundation, science and practice, with the aim of providing all day-care centres, after-schools and primary schools in Germany with well-founded support for their early childhood educational mission. This eighth volume of the series, with a foreword by Kristina Reiss, focuses on the goals and conditions for successful mathematical education in elementary and primary schools. Christiane Benz, Meike Grüßing, Jens Holger Lorenz, Christoph Selter and Bernd Wollring specify in their expertise the pedagogical and content-related target dimensions of mathematical education in nursery and primary school age. In addition to a theoretical foundation of various target areas, instruments for their measurement are listed. Furthermore, the authors discuss conditions for effective and effective early mathematical education in practice. They also give recommendations for the further development of the Foundation's services and the scientific support of the Foundation's work in the field of mathematics. The final chapter of the volume describes the implementation of these professional recommendations in the content of the "Haus der kleinen Forscher" foundation.
Autoren-Porträt von Christiane Benz, Meike Grüßing, Jens Holger Lorenz, Kristina Reiss, Christoph Selter, Bernd Wollring
Die AutorInnen: Prof. Dr. Christiane Benz, PH Karlsruhe Prof. Dr. Meike Grüßing, Universität Vechta Prof. Dr. Jens Holger Lorenz, PH Heidelberg Prof. Dr. Kristina Reiss, TU München Prof. Dr. Christoph Selter, TU Dortmund Prof. Dr. Bernd Wollring, Universität Kassel
Bibliographische Angaben
- Autoren: Christiane Benz , Meike Grüßing , Jens Holger Lorenz , Kristina Reiss , Christoph Selter , Bernd Wollring
- 2017, 230 Seiten, Maße: 16,9 x 24,3 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Herausgegeben: Stiftung Haus der kleinen Forscher
- Verlag: Verlag Barbara Budrich
- ISBN-10: 3847420518
- ISBN-13: 9783847420514
- Erscheinungsdatum: 15.03.2017
Pressezitat
Mit seiner konsequenten Verzahnung von kindlichenKompetenzen mit Kompetenzen der prof'essionelien Lehrperson leistet das Buch einenausgesprochen wertvollen Beitrag für die Aus- und Weiterbildung von Lehrpersonen. Beiträge zur Lehrerinnenbildung- und Lehrerbildung 37/2019
Kommentar zu "Frühe mathematische Bildung - Ziele und Gelingensbedingungen für den Elementar- und Primarbereich"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Frühe mathematische Bildung - Ziele und Gelingensbedingungen für den Elementar- und Primarbereich".
Kommentar verfassen